اسکلت بندی صفحه در فلاتر

تعداد بازدید ها : 1,534 بازدید
 اسکلت بندی صفحه در فلاتر

هدف من از نگارش این مقاله ارائه یک تصویر ذهنی واضح از نحوه عملکرد فلاتر در صفحه چینی می باشد . شما با درک درست این موضوع با سرعت و تسلط بیشتری نسبت به ایجاد صفحات اپلیکیشن خود اقدام خواهید کرد و فراخوانی تودرتوی این کلاس ها و ویجت ها باعث سردرگمی شما نخواهد شد .

فلاتر جهت اسکلت بندی صفحه ، ویجت ها و کلاس های کاربردی و زیبایی ارائه داده است . شما با استفاده از این ویجت ها به سرعت و به راحتی چند خط کد می توانید صفحه اپلیکیشن خود را اسکلت بندی و بچنید . جهت روشن شدن ساختار صفحه بندی در فلاتر به تصویر زیر دقت کنید :

اسکلت بندی صفحه در فلاتر

همانطور که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده است ، اولین کلاسی که فراخوانی می کنید MaterialApp می باشد ، با مطالعه مستند فلاتر در این آدرس ، می توانید با امکانات فراوان این کلاس آشنا شوید .

در گام دوم فقط کافیست که کلاس Scaffold را فراخوانی کنید تا با استفاده از پراپرتی AppBar نوار بالایی صفحه ، پراپرتی Body محتوای وسط صفحه ، پراپرتی FloatingActionButton دکمه دایره ای پایین صفحه و پراپرتی BottomNavigationBar نیز نوار پایین صفحه را بوجود بیاورید .

لازم به ذکر است که ورودی هر کدام از این پراپرتی ها ، ویجتی از نوع همان پراپرتی می باشد ، اکه البته هر کدام از این ویجت ها نیز دارای قابلیت های زیادی هستند . جهت مطالعه مستندات فلاتر در رابطه با هر کدام از این ویجت ها بر روی نام آن ها از متن همین مقاله کلیک نمایید .

به عنوان مثال به قطعه کد زیر دقت کنید :

import 'package:flutter/material.dart';

void main(){
  runApp(
    new MaterialApp(
      home: new Scaffold(
        appBar: new AppBar(),
        body: null,
        floatingActionButton: new FloatingActionButton(onPressed: null, child: null,),
        bottomNavigationBar: new BottomNavigationBar(items: null),
      ),
    )
  );
}

در خط ۵ یک ویجت از کلاس MateriaApp ایجاد شده ، در خط ۶ یک ویجت از کلاس Scaffold ایجاد شده و سپس هم به پراپرتی های ویجت Scaffold مقداردهی شده است . البته این قطعه کد کامل نیست چرا که هنوز مقادیر ورودی پراپرتی های Scaffold ثبت نشده است ولی به شما یک تصویر ذهنی خوب از کاری که باید انجام شود می دهد .

می خوانم   ویجت Text

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد .

2+
محمدمجتبی جوارشکیان

محمدمجتبی جوارشکیان

من محمدمجتبی جوارشکیان ، کارشناس IT و فعال اجتماعی هستم و در حوزه معماری ، طراحی ، تحلیل گری ، مدلسازی و توسعه ی محیط های نرم افزاری فعالیت دارم . بسیار خوشحال می شوم من را از انتقادات ، پیشنهادات و نظرات خود مطلع فرمایید . آدرس ایمیل : info@javareshkian.ir

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =