تعریف بازاریابی محتوا برای یک کمپین بازاریابی موفق

تعداد بازدید ها : 995 بازدید
 تعریف بازاریابی محتوا برای یک کمپین بازاریابی موفق

تعریف بازاریابی محتوا

خوب، یک کلمه وجود دارد که کاملاً در برگیرنده این است که بازاریابی محتوا چیست.

بازاریابی محتوا ستون فقرات است!

گوگل یک ستون فقرات را به عنوان پشتیبان اصلی یک سیستم یا سازمان تعریف می‌کند.زمانی که به بازاریابی می‌رسد – همه چیز، و تاکید می کنم که همه چیز توسط محتوا مورد حمایت قرار می‌گیرد. این شکل استراتژیک بازاریابی بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار تاکید می‌کند.

برای تعریف بهتر بازاریابی محتوا می‌توانید آن را مقایسه کنید با زمانی که می خواهید محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید. زمانی که محتوای فروش را ایجاد می‌کنید، به معنای واقعی سعی دارید مردم را متقاعد کنید که برند شما بهترین است و محصولات و خدمات شما برای آن‌ها مناسب هستند.

اما بازاریابی محتوای درست در مورد ارائه محتوای واقعاً مناسب و مفید به مشتریان فعلی است که به آن‌ها کمک خواهد کرد تا مسائل و مشکلاتشان را حل کنند.پس به جای فروش مستقیم چیزی ، شما با آن ها بازی می کنید !!!

هدف شما باید این باشد که محتوایی ایجاد کنید که مکالمه ایجاد کند، که در نهایت  مسیر جاده فروش را کاهش می‌دهد.

برای تعریف بهتر بازاریابی محتوا، می‌توانید آن را به عنوان محتوایی که با نقاط درد و یا مشکلات احتمالی آینده مشتری صحبت می‌کند، معرفی کنید 

فکر کنید، “حالا که من می‌توانم بازاریابی محتوا را تعریف کنم، چگونه می‌توانم از آن برای بهره‌مند شدن در سازمان خودم از آن استفاده کنم؟ “

پاسخ این سوال یک کلمه است  : داستان!

آیا می‌توانید به یک نفر فکر کنید که دوست ندارد داستان خوبی بشنود؟

نه! مطمئنم که نمی‌تونی. علت آن این است که داستان‌ها ابزارهای جهانی مورد استفاده در همه زمینه‌های زندگی، به خصوص بازاریابی هستند.

چرا داستان‌ها؟

ما، انسان‌ها موجودات احساسی هستیم که به این معنی است که ما “همه چیز” را احساس می‌کنیم. داستان‌سرایی به شما این امکان را می‌دهد که ارتباط با  مشتری خود را با توجه به احساسات آن‌ها ایجاد کرده و رشد دهید در نتیجه هضم اطلاعات آسان‌تر می‌شود.با یک روایت درست، شما می‌توانید شادی، امیدواری و اضطرار را با یک پیغام به وجود آورید.

رابرت مکی از سمینار داستان یک‌بار گفت: “داستان‌سرایی قدرتمندترین روش برای قرار دادن ایده‌ها در دنیای امروز است” 

اکنون داستان‌سرایی دیجیتال نیاز به یک دیدگاه متفاوت دارد و باید توجه کنید که دیگر دوران تبلیغات کورکورانه و تولید محتوا صرفا برای معرفی محصولات و خدمات گذشته است . البته توجه داشته باشید هر داستان یک داستان خوب نیست – مطمئن شوید که داستان تان به چیزی که بزرگ‌تر از خودتان است متصل می‌شود. به بیان ساده، باید شکاف را برای مخاطب هدف خود پر کنید. به آن‌ها بگویید که نیازهای آن‌ها چیست و به آن‌ها بگویید که چگونه آن را شما پر می کنید. 

همیشه این سوال را بپرسید که ” مردم زمانشان را برای چه کسانی و چه چیز هایی صرف می کنند ؟ ” 

بازاریابی محتوای آموزشی فراتر از فروش محصول عمل می کند , اما به مشتری پیشنهاد می‌کند که حتی شما, می توانید علاوه بر مصرف کننده به عنوان یک بازاریاب هم می توانید باشید . شما احتمالاً تا به حال محصولی را به  صورت آنلاین خریداری کرده‌اید. پس خودتان را در جای مشتریان قرار دهید. آیا شما از وعده‌هایی که به شما می‌دهند خسته نیستید ، برای اینکه بعداً متوجه شوید آنچه آن‌ها می‌گویند واقعیت ندارد؟

سعی کنید یک منبع موثق اطلاعاتی باشید و به وفاداری و اعتماد مصرف کنندگان خود دست یابید. کسب‌وکار شما به احتمال زیاد توسط افراد مناسب کشف می‌شود. تعیین نوع محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید به اندازه تعریف مخاطب هدف مهم است.

یک فیلم ۶۰ ثانیه‌ای بازاریابی آنلاین می‌تواند به صاحبین کسب‌وکار کوچک کمک کند تا بر آنچه مهم است تمرکز کنند و زمان مشتری خود را صرف پیام های تاثیر گذار بیشتری کنند. همچنین می تواند به نقطه درد پاسخ ‌دهد.

حال سوال اینجاست که ” آیا واقعاً مهم است که مخاطب هدف خود را تعریف کنیم؟ اگر اینطور است، چرا؟ “

هیچ یک از کمپانی های بزرگ هیچ چیز را به طور مستقیم نفروخته اند، بلکه مشتریان ، هر سازمان را به عنوان یک رهبر فکری و یک منبع اطلاعات و الهام‌بخش در زمینه‌های مورد علاقه خود انتخاب کرده اند .

یک مثال ساده ویدئویی که یک مربی ورزشی در حال آموزش حرکات ورزشی است و کفشی را به پا کرده در رده محصولات شماست .

چند مثال از مدل ها مختلف بازاریابی محتوا عبارتند از: ویدئو ها ، موشن گرافی ها ،eBooks، خبرنامه‌ها، podcasts ها، checklists، مقالات سفید، ارائه‌ها، infographics و غیره.

گاهی اوقات شما باید یک داستان جدید تعریف کنید و یا یک دیدگاه جدید درباره اینکه شرکت تان چه کسی است و چه کار می‌کنند ارائه دهید. 

به یاد داشته باشید که بازاریابی محتوای خوب یک سرمایه‌گذاری است! بنابراین مهم است که یک ابزار برای اندازه‌گیری موفقیت بازاریابی خود داشته باشید.آیا می‌دانستید که تنها ۴۱ % از صاحبان تجارت‌های کوچک مطمئن هستند که تلاش‌های بازاریابی محتوای آن‌ها موثر است؟ 

آماری مفید دیگر که باید در نظر داشته باشید این است که ۸۲ % افراد ارتباط مثبتی با شرکتی که از بازاریابی محتوی استفاده می‌کند را احساس می‌کنند!

و اینها فقط یک آمار معمولی نیستند، بلکه منجر به هدایت کیفیت می‌شوند – یعنی افراد در تماس با محتوایی که نقطه درد آن‌ها را به طور خاص حل کرده‌است. چنین محتوای سفارشی می‌تواند مخاطبان هدف شما را با دقت به نقطه فروش جذب کند – حالا فروش بسیار بسیار نزدیک است!

بدون آن داده‌ها، شما هرگز نمی‌توانید استراتژی‌های خود را به درستی بهینه کنید و حداکثر نتیجه را بگیرید.

اما با بهینه‌سازی مناسب می‌توانید انتظار موارد زیر را داشته باشید:

سرعت تبدیل بالاتر باعث افزایش فرکانس خرید بیشتر می‌شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که ابزارهای تحلیلی مناسب برای اندازه‌گیری دقیق تلاش‌های بازاریابی محتوی خود دارید. به این ترتیب می‌توانید میزان موفقیت خود را در مدت‌زمان کوتاه‌تر تقویت کنید.

همه ی کسب و کار ها باید متصدی محتوا داشته باشند, متصدی محتوا باید بداند چطور بازاریابی محتوایی را تعریف کند و چگونه از آن برای منفعت برند استفاده کند! درحقیقت, بسیاری از سازمان‌های بزرگ و برجسته از متصدی محتوا استفاده می‌کنند.اگر توانایی استخدام همچین فردی را ندارید دلسرد نشوید و سعی کنید خود مهارت های لازم را کسب کنید . دقت کنید که محتوا را اغلب و به طور مداوم ایجاد کنید. فرکانس باید براساس چیزی باشد که بیش‌ترین حس را برای کسب‌وکار شما ایجاد می‌کند.

دقت کنید که از محیط‌های مبتنی بر وب استفاده کنید. این می‌تواند شامل ابزارهایی مانند وبلاگ شرکت شما و وب سایت‌های ارتباط جمعی باشد!حتما برای کسب و کار خود یک جدول تولید محتوا و چشم انداز تعریف کنید .

اما در صورتی که شما در مورد نحوه شروع این کار گیج شده‌اید, فهرستی از نکات عملی و چیزهایی که می‌توانید به آن فکر کنید را آورده ایم :

  • بازاریابی محتوایی را برای کسب‌وکار خود تعریف کنید
  • محصولات / خدمات شما چه مشکلاتی را حل می‌کنند؟
  • برای ارائه راه‌حل از کدام داستان استفاده می کنید؟
  • مخاطب هدف شما کیست؟ 
  • محتوای شما چگونه ارزشمند و مرتبط می شود ؟
  • یک استراتژی سفارشی برای ایجاد محتوای خود ایجاد کنید؟
  • آیا تیمی را به صورت داخلی برای رسیدگی به چنین پروژه‌ای دارید و یا می توانید شکل دهید ؟
  • آیا باید بازاریابی محتوایی خود را برون سپاری کنید؟
  • آیا می توانید مهارت های خودتان را برای تولید محتوا ارزشمند بالا ببرید ؟
  • آیا می‌توانید محتوای ثابتی را ایجاد کنید که ” جذاب و مفید ” باشد? به یاد داشته باشید, این یک استراتژی بلند مدت است. بنابراین ایجاد یک بخش از بازاریابی محتوایی کافی نیست. برای ایجاد یک اثر گلوله برفی واقعی شما به چند قطعه با کیفیت خوب نیاز دارید تا توپ را لوله کنید.
  • در کدام رسانه ها  محتوای جدید را منتشر می کنید ؟
  • چطور می‌توانید میزان موفقیت بازاریابی را اندازه‌گیری کنید؟ اجرای استراتژی شما شروع به دیدن نتایج مثبت دارد – که این به شما انگیزه لازم را می دهد
  • فرمت محتوا را مشخص کنید 
  • آیا محصول یا خدمات شما درد جامعه را تسکین می دهد؟

برای هر قدم از سفر مشتریان خود، از آگاهی به خرید، محتوای ایجاد کنید.امیدوارم که لیست‌ها در بالا شما را به خوبی در مسیر ایجاد محتوا قرار دهند .

اما اگر اینطور نیست و بازاریابی محتوای شما غیرقابل‌کنترل به نظر می‌رسد، یا وقت ندارید، ما دوست داریم کمک کنیم!

1+
می خوانم   تفاوت نویسنده با کپی رایتر در چیست ؟
دانیال فخر

دانیال فخر

دانیال فخر هستم کارشناس دیجیتال مارکتینگ و علاقه مند به وردپرس امیدوارم آموزش هایی که قرار میدم باعث رشد شما بشه :)

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 16 =