چگونه تقویم بازاریابی محتوایی ایجاد کنیم ؟

تعداد بازدید ها : 1,165 بازدید
 چگونه تقویم بازاریابی محتوایی ایجاد کنیم ؟

چگونه تقویم بازاریابی محتوایی ایجاد کنیم ؟

اگر از یک تقویم بازاریابی محتوا استفاده نکنید, استراتژی بازاریابی شما ناکارآمد خواهد شد . در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه یک تقویم بازاریابی محتوایی ایجاد کنید که بینندگان شما را دوست داشته باشند , مهم نیست که شما چه صنعتی دارید.

این حقیقت دارد: محتوا پادشاه است!

تقویم بازاریابی محتوایی چیست؟

یک تقویم بازاریابی محتوا ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا استراتژی بازاریابی محتوا را به شیوه‌ای موثر و به موقع اجرا کنید. این برنامه  به شما کمک می کند که چگونه محتوای شما در طول یک دوره زمانی مشخص تنظیم خواهد شد. به آن به عنوان راهنمایی برای چیزی که می‌خواهید انتشار دهید فکر کنید.

البته محتوا شامل هر چیزی است مانند : مقالات در وب سایت شرکت تان و یا پست‌های رسانه‌ های اجتماعی . چه شما یک وبلاگ ، یا یک شرکت داشته باشید . نیاز به یک حضور رسانه‌ای نسبتاً فعال دارید , یک تقویم بازاریابی محتوای کیفی می‌تواند به شما در ایجاد و تولید نتایج عالی در استراتژی بازاریابی محتوا کمک کند.

چرا به تقویم بازاریابی محتوایی نیاز دارید؟

بهتر است محتوا را به شکل یک تقویم سازماندهی کنید به جای یک لیست نامرتب این به شما کمک می‌کند تصور کنید که چه زمانی محتوای معینی منتشر خواهد شد و به چه ترتیبی. استفاده از فرمت تقویم نیز به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی در اطراف تعطیلات اصلی برنامه‌ریزی کنید و به طور مداوم و به موقع عمل کنید . این کار به شما کمک می‌کند مطمئن شوید که همه چیز در زمان و به ترتیب مناسب منتشر می‌شود. علاوه بر این, تنظیم محتوای خود بر روی یک فرمت تقویم , تولید محتوا را در صورت نیاز آسان‌تر می‌کند.

مثال) شما یک فروشگاه آنلاین دارید. ۲۴ آبان. فقط یه روز دیگر است, درسته؟

شاید شما در مورد کفش که در انبار دارید ، یک پست اینستاگرامی زیبا بسازید. یا شاید یک مقاله در وب سایت خود منتشر کنید و به کاربران آموزش دهید که چگونه از کفش های خود مراقبت کنند.

شما شروع به پایین رفتن از صفحه اینستاگرام خود می‌کنید و تنها کافیست که تمام عکس‌های دوستانتان ببینید. آه – اوه! روز ملی کتاب –

ممکن است یک مناسبت ” واقعی ” نباشد !! و ممکن است برای بسیاری از افراد مهم نباشد . با این حال, به عنوان مالک یک فروشگاه , شما در حال حاضر از یک فرصت بازاریابی شگفت‌انگیز محروم شده‌اید.

با توجه به اینکه نکات مهم مراقبت از کفش  توسط دریایی از تصاویر کتاب گم می‌شوند . در اینجاست که خودتان را سرزنش می کنید که چرا برای آینده برنامه ریزی نکرده اید. در حال حاضر باید تلاش کنید تا محتوایی برای کتاب ایجاد کنید در حالی که رقبای شما هم اکنون به دنبال همینکار هستند.

اگر شما یا آژانس شما یک تقویم محتوا را براساس تعطیلات خاص صنعت برنامه‌ریزی کرده بودید, از این وضعیت پر تنش اجتناب می‌شد. صدها, شاید حتی هزاران رویداد وجود دارند که عملاً برای رسانه‌های اجتماعی اختراع شده‌اند. مثلا روز ملی شکلات !!!

تنها کارکرد تقویم‌های محتوای برنامه‌ریزی‌شده برای این نیست که شما محتوای کیفی منتشر شده در تعطیلات مهم را داشته باشید, بلکه به شما کمک می‌کنند که بهترین اتفاقات را مانند آغاز فروش محصول جدید یا طراحی مجدد وب سایت و یا روز مناسب بستن کمپین های تبلیغاتی رقم بزنید .

علاوه بر این, یک تقویم بازاریابی محتوای برنامه‌ریزی‌شده به شما کمک می‌کند مخاطبین خود را با بیش از یک نوع محتوا درگیر کنید. ممکن است متوجه نشده باشید که شما سه مقاله درباره نحوه ایمن‌سازی وام یک خودرو در یک ردیف اینستاگرام قرار داده‌اید, که این باعث کاهش واکنش مناسب فالوئر های شما می شود و تمایلی دیگر برای لایک کردن و یا کامنت گذاشتن از خود نشان نمی دهند . با برنامه‌ریزی محتوای خود بر روی یک تقویم سازمان‌یافته, می‌توانید همه چیز را بلافاصله قبل از انتشار آن ببینید تا مطمئن شوید که هیچ چیز مهمی را فراموش نخواهید کرد و موضوعات محتوایی خود را برای همیشه جالب نگه دارید.

باید تقویم‌های محتوا را برای پست‌های وبلاگ, ایمیل, پست‌های رسانه‌ای اجتماعی و هر نوع رسانه‌ای دیگر که به صورت مداوم انتشار می‌ دهید, داشته باشید. حفظ تقویم‌های مجزا اما مرتبط برای هر نوع بازاریابی محتوا به شما این امکان را می‌دهد که تمام مطالب خود را به هم متصل کنید و موضوعات ثابت را در تمام رسانه‌ها حفظ کنید. این باعث می‌شود که مانند یک موج یا طوفان محتوا عمل کنید !

پس حالا که فهمیدید یک تقویم بازاریابی محتوایی چیست و چرا به آن نیاز دارید, اجازه دهید به غواصی ادامه دهیم !!

چگونه باید از قبل برنامه‌ریزی کنید؟

در دنیای بازاریابی محتوا, هر چه بیشتر برنامه‌ریزی کنید بهتر است. البته. ما توصیه می‌کنیم که محتوا را یک ماه پیش برنامه‌ریزی کنید, به این ترتیب می‌توانید تقویم بازاریابی محتوای ماه کامل را در یک زمان ایجاد کنید. بسته به این که شما چقدر مطالب را منتشر می‌کنید, ممکن است بخواهید به جای آن تقویم‌های هفتگی, فصلی یا دو ماهه را در نظر بگیرید.

اما تقویم‌های ماهانه معمولاً ایده‌آل هستند

اگر خیلی جلوتر برنامه‌ریزی کنید, ممکن است اتفاقات پیش نشده برنامه ریزی شما را خراب کند . به همین ترتیب, اگر به اندازه کافی جلوتر از زمان برنامه‌ریزی نکنید, ممکن است برای ایجاد محتوای کیفی به موقع عمل نکنید . برنامه‌ریزی پیش رو نیز به شما زمان بیشتری برای بررسی محتوا و بازخوانی, بازخوانی و بازخوانی می‌دهد. آخرین چیزی که می‌خواهید, عجله کردن در تولید محتوا و پایان دادن به همه چیز با یک اشتباه شرم‌آور است. به ما اعتماد کنید, فالوئر های شما متوجه خواهند شد.

تقویم بازاریابی محتوا چه شکلی است؟

چیدمان برای سازمان مهم است. بهتر است از یک صفحه گسترده اکسل یا صفحه ورد برای برنامه‌ریزی محتوای خود استفاده کنید. اگر تیم بزرگی دارید که روی محتوای کار می‌کند, یک پلتفرم دینامیک مانند صفحات گوگل برای شما مفیدتر خواهد بود. یک تقویم بازاریابی محتوایی که در صفحات گوگل ایجاد شده‌است به راحتی می‌توان روی آن کار کرد, ویرایش کرد و یا در میان گروه به اشتراکت گذاشت. شما به هم‌کاری نیاز دارید!

راه‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید تقویم بازاریابی را بسته به میزان جزئیاتی که می‌خواهید در آن بگنجانید, مشخص کنید. برخی افراد ترجیح می‌دهند محتوای خود را براساس یک تقویم استاندارد سازماندهی کنند تا بتوانند تمام محتوای آن را بلافاصله ببینند. برخی دیگر نمایی خطی و ردیف‌های مربوطه را ترجیح می‌دهند.

اگر قصد دارید همان محتوای مشابه را در میان رسانه های متعدد پست کنید, ستون‌های جداگانه‌ای را برای هر رسانه ایجاد کنید تا هر نوع تغییرات متفاوتی را که نیاز دارید شامل شود. صفحات گسترده همچنین به شما اجازه می‌دهند تا چندین زبانه ایجاد کنید تا بتوانید یکی برای محتوای وب سایت, یکی برای محتوای ایمیل و یکی برای محتوای رسانه‌های اجتماعی داشته باشید. به این ترتیب تمام بسترهای محتوای شما می‌توانند براساس یک تقویم برای دسترسی آسان سازماندهی شوند.

صرف‌نظر از اینکه چگونه تقویم بازاریابی را انتخاب می‌کنید, چند قدم وجود دارد که باید هر بار که یک تقویم جدید را شروع می‌کنید, بردارید.

اول, همه باید هر روز محتوا را پست کنند. سپس, برخی صاحبان کسب‌وکار چندین بار در روز محتوای تازه را پست می‌کنند. همه اینها به خواسته مخاطب و صنعت بستگی دارد. هدف این است که مقدار ثابتی از زمان‌بندی را تنظیم کنید, چه زمان یک هفته, سه بار در هفته, یا هر روز هفته.

ثبات کلید اصلی بازاریابی محتوایی است.

ارسال پایدار به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی الگوها را ردیابی کنید. برای مثال, شاید محتوای شما در دوشنبه‌ها مخاطبان بیشتر و یا استقبال بیشتری نسبت به بعضی از روزه‌ای هفته داشته باشد. شاید شما در اواخر هفته کشش کمتری داشته باشید و باید از ارسال مطالب در اواخر هفته برای تقویم‌های محتوای آینده اجتناب کنید. اگر شما محتوای خود را در یک برنامه خاص منتشر نکنید, ممکن است برای ردیابی دقیق الگوهای مشابه دچار مشکل شوید .

برای پیدا کردن یک بسامد انتشار محتوای که برای شما و کسب‌وکار شما درست کار می‌کند, استانداردهای صنعت و منابع موجود را در نظر بگیرید. شما نمی‌خواهید نویسندگان و همکاران تان را غرق کنید و یا اینکه می‌توانید با محتوای کیفی پایین به همه چیز خاتمه دهید. به یاد داشته باشید,  همیشه کیفیت ارزش زیادی دارد.

زمانی که تمام روزهایی را که می‌خواهید به منتشر شوید را مشخص کرده‌اید, زمان آن رسیده‌است که هر گونه تعطیلات مهم یا رویداده‌ای صنعتی را در تقویم خود ثبت کنید. این به شما اطمینان می‌دهد که چیزی را از قلم نیوفتد. یک تقویم بازاریابی محتوا سازمان‌یافته می‌تواند زمان زیادی را در طولانی‌مدت پس‌انداز کند.

بعد از آن, باید فضای باقی مانده را در تقویم خود با موضوعاتی که می‌خواهید به آن‌ها دست یابید مشخص کنید. دقت کنید که میان موضوعات جایگزین در نظر بگیرید تا به دفعات به همان موضوع نپردازید . 

علاوه بر پرداختن به چندین تم مختلف در سراسر تقویم بازاریابی, شما باید بین انواع مختلف محتوا هم جایگزین شوید. تمام محتوای آن نباید به صورت متن یا متن با تصاویر همراه باشد. بازی کنید و از پادکست ، ویدئو ، موشن گرافی ، موزیک ویدئو هم بهره ببرید .

به یاد داشته باشید که تنوع مخاطبین خود را بالا ببرید. بسیار معمول است که یک کسب‌وکار بیش از یک مخاطب داشته باشد. همه مخاطبین خود را در ذهن داشته باشید و تنوع ایجاد کنید تا هر مخاطب همان میزان توجه را داشته باشد. تو دلت نمی‌خواهد کسی احساس ناراحتی کند!

ویژگی‌های زیر را در مورد مخاطبین خود در هنگام ایجاد محتوا در نظر بگیرید:

جمعیت‌شناسی: تصاویری را انتخاب کنید که نماینده مخاطب مناسب باشند. برای مثال, اگر می‌خواهید برنامه‌های بازنشستگی را بفروشید, محتوای شما نباید پر از تصاویر افراد جوان باشد. به همین ترتیب, اگر محصولات بهداشتی دندان را بفروشید, تصاویر مدل با دندان‌های زرد نخواهید داشت!

زمان‌های ارسال: مخاطبین شما کدام زمان‌ها و روزها به احتمال زیاد به صورت آنلاین هستند؟ به عنوان یک بازاریاب, قطعاً برای شما کافی نیست که به طور تصادفی پست خود را در طول روز منتشر کنید. با رقابت شدید امروز, شما نمی‌توانید به خاطر ارسال نادرست زمان, مخاطبین خود را از دست بدهید. بنابراین برای شما مهم است که تعیین کنید چه زمان‌هایی و روزها کاربران شما به احتمال زیاد پست‌های شما را خواهند دید. به این ترتیب شانس بیشتری برای درگیر کردن و تبدیل آن‌ها به مشتری دارید.

برای مثال, اگر می‌خواهید دانش آموزان دبیرستانی را هدف قرار دهید, نباید در زمان هایی که آن ها در مدرسه هستندمحتوای خود را منتشر کنید. به همین ترتیب, اگر شما سعی دارید صاحبان کسب‌وکار را هدف قرار دهید, باید قبل از ساعات کاری معمول, بعد از پایان روز کاری, محتوا را منتشر کنید

نقاط درد: توجه کنید که مخاطب هدف شما ممکن است با آن دست و پنجه نرم کند. به عنوان مثال, اگر شما قصد فروش وسایل ورزشی را دارید, توجه کنید که چگونه این وسایل شما می‌توانند به مردم کمک کنند تا از رکود متوسط روز خود دست بکشند و یا برای ورزشی که ممکن است از آن وحشت داشته باشند, هزینه کنند! درباره هر گونه سوال و یا نگرانی‌ها فکر کنید و از طریق مطالبتان به مخاطبین خود پاسخ دهید.

ارزش‌ها: درباره ارزش‌های مخاطبین خود فکر کنید و به این ارزش‌ها در محتوای خود توجه کنید. 

به یاد داشته باشید که به فالوئرهای خود با محتوای منحصر به فرد و سفارشی ارزش اضافه کنید. که شامل تصاویر اصلی, ویدئو و یا اطلاعات است. اگر محتوا شما دست اول نباشد و کپی از منابع دیگر باشد و یا کیفیت مناسب را نداشته باشد, فالوئر های شما وفادار نخواهند بود. با جادو کردن فالوئر خود با مطالب اصلی و ارزشمند به یک قدرت در حوزه خود تبدیل شوید. سوالات متداول, بروشورها, مطالب آموزشی, و یا حتی تقویم‌های محتوا قدیمی‌تر می‌توانند به شما کمک کنند محتوای منحصر به فرد را برای برند خود تولید کنید.

همچنین باید اهداف بازاریابی فراگیر خود را در تمام محتوای ایجاد کنید. اگر هدف شما افزایش فروش در یک سال است, ممکن است بخواهید همه محتوای خود را به سمت سوق دادن مخاطب به خرید محصول تان متمایل کنید. مشکل این است که مردم تمایلی به خرید مجدد ندارند. احتمال این است که هیچ‌کس بلاگ شما یا اکانت اینستاگرام شما را چک نمی‌کند چون آن‌ها نمی‌خواهند در معرض تبلیغ باشند .

آن‌ها می‌خواهند مطلع, سرگرم و از همه مهم‌تر مثل انسان‌های واقعی با آن ها رفتار کنند تا یک قربانی بازاریابی

به منظور تولید فروش در طولانی‌مدت, شما باید فالوئر ها خود را با قانع کردن محتوا و ایجاد آگاهی و اعتماد به برند تحت‌تاثیر قرار دهید. اگر اعتماد به خود را ایجاد کنید, احتمال بیشتری برای خرید از شما وجود دارد. بازاریابی محتوای عالی می‌تواند بازدیدکنندگان را افزایش دهد و به مشتری تبدیل کند.

به علاوه, ایجاد برند شما به عنوان یک رهبر در یک حوزه از طریق نرخ‌های تعامل بالا و فعالیت‌های اجتماعی بزرگ, اساساً نسخه آنلاین تبلیغات شفاهی است!

اگر کسی در جستجوی نوع خاصی از محصول یا سرویس باشد (مانند آنچه که می‌فروشید)) آن‌ها ممکن است روی وب سایت شما یا یکی از پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی شما در تحقیقات خود فرود بیایند و می‌خواهند محتوای جذاب و جذاب را ببینند. در واقع, مصرف کنندگان پیش از اینکه حتی خریده‌ای کوچک‌تر را نیز انجام دهند, به صورت آنلاین شروع به تحقیق  در اینترنت می‌کنند. آن‌ها همچنین تمایل بیشتری به خرید از شما دارند اگر شما مقدار زیادی از تعامل مثبت داشته باشید!

برخی توصیه‌های بازاریابی محتوای عالی برای افزایش درگیری مخاطب , رای‌گیری یا پرسش‌هایی هستند که فالوئر ها را تشویق به ثبت نظر می‌کنند که باعث ایجاد بحث ، اشتراکت و ذخیره شدن و به چالش کشیده شدن محتوا شما می شود .

2+
می خوانم   13سوال برای انتخاب یک آژانس بازاریابی دیجیتال
دانیال فخر

دانیال فخر

دانیال فخر هستم کارشناس دیجیتال مارکتینگ و علاقه مند به وردپرس امیدوارم آموزش هایی که قرار میدم باعث رشد شما بشه :)

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + شش =