تفاوت نویسنده با کپی رایتر در چیست ؟

تعداد بازدید ها : 966 بازدید
 تفاوت نویسنده با کپی رایتر در چیست ؟

تفاوت نویسنده با کپی رایتر در چیست ؟

فرض کردن این که نویسنده محتوا و یک copywriter هر دو یکی هستند آسان است . هر دوی آن‌ها کلماتی را می‌نویسند که در محیط ها آنلاین و آفلاین به کار می‌روند ، پس مطمئنا ً آن‌ها فقط نام‌های فانتزی را برای چیزی که لزوما ً یک نویسنده است ، دارند ؟
ما دوست داریم توضیح دهیم که این موضوع درست نیست ، چون وقتی آن را بشکنید ، جنبه‌های بسیار متفاوتی برای این نقش‌ها وجود دارد . اگر چه هر دو به عنوان سنگ بنای یکدیگر عمل می‌کنند . به آن‌ها به عنوان دو وجه متفاوت از یک سکه نگاه کنید ، همچنین تفاوت‌های بسیار روشنی وجود دارد ( اما مجموعه‌ای از شباهت‌ها هم وجود دارد ) .بیایید پاسخ‌ها را از دیدگاه بازاریابی بررسی کنیم .

نویسنده محتوا چیست ؟

پاسخ ساده این است که آن‌ها محتوا را می‌نویسند . نویسندگان محتوا گستره‌ای از انواع محتوای مختلف را با استفاده از کلمات به صورت مکتوب ، معمولا با فرم طولانی ، در محتوای بزرگ که برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده‌است ، ایجاد می‌کنند .
زمانی که یک نویسنده محتوا ، یک محتوا را ایجاد می‌کند ، با استفاده از کلمات کلیدی ، متا دیتاهایی را مدنظر قرار خواهد داد و با لینک‌هایی که به این محتوا متصل می کند آن‌ها را تقویت خواهد کرد. 
نویسندگان محتوا می‌توانند به طور کلی قطعاتی از محتوا را با تعداد کلمات طولانی‌تر و جزییات پیچیده بنویسند – این قطعات authoritative ، زمانی که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شوند ، بهتر عمل می‌کنند .
بعد از خواندن مطالب فوق ، ممکن است شگفت‌زده شوید که چطور یک نویسنده با copywriter متفاوت است . 

کپی رایتر – copywriter کیست ؟

کپی رایتر ها افرادی هستند که تولید محتوا را بر منظر بازاریابی انجام می دهند . معمولا محتوا تولیدی آن ها در کمپین های تبلغاتی مورد استفاده قرار می گیرد ، و حجم محتوا آن ها کوتاه است .

حالا به این معنا نیست که copywriters نباید در زرادخانه خود محتوای بلند داشته باشند . در حقیقت ، چیزی که ما شاهد آن هستیم ، کپی رایتر ها بازاریاب های آنلاینی هستند که روش جذب آن ها از طریق نویسندگی است و صلاح مرگبار آن ها قلم است و به واسط متن ها اقدام به فتح بازارهای آنلاین می کنند. مانند تولید محتوا نمایش های تبلیغاتی که ایجاد یک حضور آنلاین قوی می کند .

در طول زمان ، کپی رایتر ها به طور طبیعی به کشور نویسندگان محتوا مهاجرت می‌کنند !!!

کپی رایتر ها برای ایجاد و طبقه‌بندی کلمات در کمپین های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند ، که در آن از روش ها بازاریابی برای متقاعد کردن فرد یا گروهی ، برای فکر کردن یا عمل به یک روش خاص یا ترویج یک ایدئولوژی خاص استفاده می‌شود . این امر به طور کلی به صورت یک محتوا یا داستان‌سرایی ، از برانگیختن احساسات و ایجاد ارتباط شخصی با مخاطب به دست می‌آید ؛ همچنین محتوا آن ها لحن های عامه پسند دارد . 

نویسندگان و کپی رایتر ها چگونه کار می‌کنند ؟

مسلما در نگاه اول هر کدام یک کار را انجام می دهند اما در خروجی کار آن ها تفاوت هایی وجود دارد که معمولا نادیده گرفته می شود اگر شما به دنبال استخدام یک نویسنده یا کپی رایتر هستید ادامه مقاله را حتما بخوانید .

علاوه بر تفاوت به سبک نگارش آن ها که در بالا هم اشاره کردیم ، نویسنده ها مناسب برای تولید مقاله های بلند هستند و کپی رایتر ها مناسب برای تولد محتوا نسبتا کوتاه تبلیغاتی ، تفاوت های دیگری هم در زمان تولید محتوا دارند . نویسندگان محتوا زمان بیشتر برای تولید محتوا خود صرف می کنند . محتوا را معمولا طبق الگو و به صورت برنامه ریزی شده با کمک جدول زمانی و تقویم های تولید محتوا تولید می کنند .

کپی رایتر ها برنامه ریزی کمتری در انجام کار خود دارند اما از نظر چابکی و فعال بودن از نویسنده ها بهتر هستند . نویسندگان بر خلاف کپی رایتر ها ترجیح می دهند تا کارهای لوکس انجام بدهند و نباید از آن ها انتظار کار ارزان و با زمان کوتاه داشت .
کپی رایتر ها علاقه مندان را به جلو هدایت می کنند و با ایجاد موفق ترافیک و ارتباط با مشتریان و مصرف کنندگان در نهایت منجر به ساخت برند می شوند . بنابراین اگر چه این دو ، مسئولیت‌های متفاوتی دارند , اما برای رشد یک کسب و کار آنلاین وجود هر دو ضروری است  . با این حال , با بزرگ شدن نوشته‌های استراتژیک با محتوای بزرگ , نویسندگان قدم های بزرگ را در بلند مدت برای کسب و کار شما بر می دارند .

نظر شما چیست ؟
آیا با نحوه جدایی نویسندگان از کپی رایتر ها موافق هستید؟ آیا شما نویسنده هستید و احساس می‌کنید که این بیشتر یک پرسپکتیو است و یا فکر می‌کنید که آن‌ها خیلی شبیه هم هستند و نویسنده محتوا یا یک کپی رایتر  تنها اصطلاحات فنی بازاریابی است .

چیزی که مهم است با توجه به گسترش بازاریابی آنلاین و رقابت شدید برنده توجه کسب و کار به سمت تولید محتوا جلب شده است . این را باید در نظر بگیرید که اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین هستند نیاز به یک نویسنده یا کپی رایتر برای تولید محتوا دارید . این کار نیازمند تخصص است البته شما خودتان می توانید با کسب مهارت اقدام به تولید محتوا کنید . اما توجه داشته باشید که یک نویسنده یا کپی رایتر تجربه بیشتری در تولید محتوا و جلب مخاطب از طریق content marketing دارد

می خوانم   چگونه تقویم بازاریابی محتوایی ایجاد کنیم ؟

 

1+
دانیال فخر

دانیال فخر

دانیال فخر هستم کارشناس دیجیتال مارکتینگ و علاقه مند به وردپرس امیدوارم آموزش هایی که قرار میدم باعث رشد شما بشه :)

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 7 =