۵ استراتژی تولید محتوا برای افزایش فروش
هر کسبوکار کوچک خواستار فروش بیشتر است . اما جذب کردن مخاطب و سپس تبدیل آنها به مشتریان میتواند احساس یک نبرد دشوار را داشته باشد ، به خصوص زمانی که شما تازه شروع میکنید .
بله ، استراتژیهای فروش سنتی وجود دارند که برند شما میتواند برای افزایش فروش از آنها استفاده کند . اما سه مانع مشترک وجود دارد که ممکن است با آنها مواجه شوید :
هزینه آن ها کمی بالاست و این باعث میشود که این تاکتیکها به نظر کمی غیر عادی جلوه کنند . ایده رسیدن به مشتریان بالقوه تان و با احتمال زیاد عدم پذیرش آن ها ، میتواند کل فرآیند فروش را مشکل و نچسب کند . هر چه باشد ، چه کسی میخواهد صدها تماس سرد با صفر تا حداقل پاسخ مثبت ایجاد کند ؟
این روش ها ممکن است بودجه شما صفر کنند ، زیرا باید هر بار که یک استراتژی فروش سنتی را اعمال میکنید ، زمان و پول زیادی را سرمایهگذاری کنید .با ظهور اینترنت ، تجارتهای کوچک یک مسیر جدید برای بازاریابی محصولات و خدمات خود دارند .
به دور و بر خود نگاه کنید ، و متوجه خواهید شد که موفقترین کسب و کارهای کوچک با استفاده از بازاریابی دیجیتال ، تکنیکهای بازاریابی “کشیدن ” برای جذب مشتریان بالقوه و افزایش فروش استفاده می کنند. یکی از این روشها وبلاگ نویسی تجاری کوچک است .
اگر شما در وبلاگ نویسی تجاری کوچک تازهکار هستید ، ممکن است ایده کمی داشته باشید که چطور میتواند به تولید بیشتر فروش کمک کند . اما زمانی که وارد آن می شود ، بعدا خواهید دید که چگونه محتوای وبلاگ شما میتواند تمام فرآیند فروش را (بدون اینکه شما مجبور شوید کاری انجام دهید) ، انجام خواهند داد .
وبلاگ نویسی تجاری کوچک میتواند به شما کمک کند تا مخاطبان هدف خود را به طور ۲۴ / ۷ جلب کنید و مشتریان بیشتری را تولید کنید که هر ماه از شما خرید میکنند
در اینجا چند آمار دیگر برای کمک به شما در درک قدرت وبلاگ نویسی تجاری کوچک آورده شدهاست :
کسب و کارهای کوچک که به دلیل پست محتوا با وبلاگها بیش از ۴۳۰ درصد صفحات شاخص را خریداری میکنند و ۹۷ درصد لینکهای ورودی به این دلیل است که به شما این امکان را میدهد که خودتان را به عنوان یک مرجع و یا یک منبع ارزشمند در وبلاگ خود معرفی کنید . زمانی که محتوا به مخاطبین شما آموزش رایگان میدهد و به آن ها در رسیدن به هدف خودشان کمک میکند ، اعتماد آنها را به دست میآورید .
و هر چه بیشتر به نصیحت شما اعتماد کنند، شانس شما برای خرید محصول یا سرویس تان نسبت به رقیب تان بالاتر می رود .
بهترین چیزی که در مورد ایجاد فروش از طریق وبلاگ نویسی تجاری کوچک وجود دارد این است که این کار شامل هیچ شیوه فروش اجباری نمیشود . زمانی که مشتریان احتمالی شما آماده انجام معامله با شما هستند ، فروش شما میتواند در یک دوره زمانی اتفاق بیفتد ، و زمانی که فروش به صورت ارگانیک رخ میدهد، کسبوکار کوچک شما یک الگوی رشد سالمتر و طبیعی تر را تجربه خواهد کرد .
براساس یک نظرسنجی انجامشده ، ۶۳ درصد از شرکتهای کوچک وبلاگ ندارند . که به این معنی است ، تعداد زیادی از شرکتهای کوچک شانس فروش محصولات را از دست میدهند .
اگر نمیخواهید چیزی مانند اکثریت را از دست بدهید و فروش کمتری از آنچه میتوانید انجام دهید را تجربه کنید ، تنها راه آن این است که شما وبلاگ کوچک خود را جدی بگیرید .
در ادامه به ۵ نکته وبلاگ نویسی کوچک میپردازیم که شما میتوانید از آن استفاده کنید . اینها نه تنها تعداد فروش شما را افزایش میدهند بلکه یک برند قویتر نیز میسازند که مردم به آن اعتماد دارند .
۵ روش بلاگ نویسی کسب وکار کوچک برای ایجاد فروش بیشتر
#۱ : به عمق هر موضوع مراجعه کنید .
اینترنت دارای یک دریا از محتوا است که هیچ توجهی ندارد . در حقیقت خیلی از آن به طور کامل نادیده گرفته میشود . اگر یک قطعه از محتوا خواننده نداشته باشد ، چه فایده برای ایجاد آن وجود دارد ؟ اگر کسی از وجود آن مطلع باشد ، فروش بیشتری به دست خواهد آورد ؟
وبلاگ نویسی موفق در مورد ایجاد محتوا ، تنها برای چند لحظه نیست . همچنین در مورد تولید مطالبی که احساس میکنید مهم است ، نیست . بلکه در مورد این است که ایدههای محتوایی را مطرح کرده و در عمق موضوعاتی که مخاطب هدف شما به آنها اهمیت میدهد وارد شوید . چون این تنها نوع محتوایی است که شما را در طولانیمدت به فروش میرساند .
براساس گزارش ها ، بیش از ۵۰ درصد از بلاگرها که در عمق ۲۰۰۰ + کلمه پست مینویسند ، ” نتایج قوی ” را کسب میکنند
ایده در اینجا ایجاد اعتماد با مخاطب هدف تان است تا آنها احساس اعتماد به نفس کافی برای خرید از شما را به دست بیاورند .
سه چیز وجود دارد که شما باید تلاش کنید که باشید …
منحصر به فرد : اگر به اطراف وب نگاه کنید ، تنها درصد کمی از بلاگ های تجاری کوچک را خواهید یافت که محتوای منحصر به فردی ارایه میدهند . اینها شرکتهایی هستند که بلاگ نویسی تجاری کوچک را جدی میگیرند . زیرا آنها میدانند که محتوای منحصر به فرد نتیجه اش درگیر شدن مخاطب است .با این که محتوای خود را منحصر به فرد میکنید ، از رقبای خود فاصله می گیرید در حالی که چیزی تازه به خوانندگان خود ارائه میکنید . تلاشی که برای یکتایی محتوای خود میکنید بر روی محصولات / خدمات شما مانند نوری میتابد و میتواند آنها را متفاوت جلوه دهد .
مفید : هیچ چیز خوبی در مورد پست وبلاگ وجود ندارد که ۵۰۰۰ کلمه طول داشته باشد اما مفید نباشد . این فقط یک مقدار بی ارزش است که هیچ هدف واقعی را ارایه نمیدهد .بنابراین سعی کنید راهحلهای واقعی برای خوانندگان خود از طریق محتوای خود ارائه دهید . با ارائه مشاوره مفید به آنها کمک کنید . چون در نهایت ، مردم میخواهند محصولات مفید بخرند که مشکلات واقعی را حل کند .مطالب مفید شما میتواند به شما کمک کند درک درست در مورد محصولات / خدمات خود ایجاد کنید و به خوانندگان یک تجربه مثبت و مفید در مورد شرکت خود بدهید .
سرگرم کننده : افراد در اینترنت کاملا بی حوصله هستند و به راحتی میتوانند ناراضی شوند . در تلاش برای رسیدن به عمق ، فراموش نکنید که آن را سرگرمکننده کنید . همزمان با ارسال اطلاعات خلاق شوید . از عکسهایی استفاده کنید که پیغام درستی را ارسال میکنند اما برخی از ارزش های سرگرمی را به محتوای شما اضافه میکنند .
مردم میخواهند با مارکهای تجاری کار کنند که بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند . زمانی که محتوای خود را به اندازه کافی سرگرمکننده میکنید ، به جایگاه برندی خواهید رسید ، که از خرید آن خوشحال خواهند شد .
محتوای عمیق به شما این امکان را میدهد که یک پایه قوی برای روابط با اعتماد به نفس ایجاد کنید . که نه تنها منجر به فروش بیشتر ، بلکه باعث ایجاد تصویری قویتر از برند شما در ذهن مخاطب میشود .
نکته : همچنین فراموش نکنید که با هویت بصری بیایید . این اساسا ً به معنی شخصیت و احساسی است که کسبوکار شما در تمام تلاشهای بازاریابی استفاده خواهد کرد . البته این شامل پستهای وبلاگ شما نیز میشود . به خاطر داشته باشید که شرکت شما یک فرد مصنوعی است و نه یک روبات ، بنابراین بهترین شخصیت را انتخاب کنید که نشاندهنده برند شما به عنوان یک کل باشد .
#۲ :تاکتیک ثبات
انتشار پستهای وبلاگ جدید به طور مداوم میتواند یکی از سادهترین ابزارهای قدرتمند در بازاریابی دیجیتال شما باشد . با این حال , یک عامل وجود دارد که میتواند تلاشهای بلاگ نویسی را موفق کند یا شکست دهد و آن سازگاری است .اگر میخواهید وبلاگ خود را رشد دهید و با کمک آن فروش بیشتری داشته باشید , باید اهمیت ثبات را درک کنید . هرچه سازگاری بیشتری در وبلاگ خود داشته باشید , رسیدن به هدفتان آسانتر خواهد بود .
بسیاری از برندهای مختلف فکر میکنند که ارسال مطالب به وبلاگ آنها گاهی بسیار مناسب است . آنها فکر میکنند اگر بیش از همه خواهان فروش باشند کافی است . اما نکته این است که شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که ترافیک وبلاگ شما رشد کند و به اعتماد خوانندگان خود نیز برسد مگر اینکه به طور مداوم وبلاگ نویسی کنید .
چه روزانه باشد چه هفتگی , خوانندگان شما انتظارات مشخصی از وبلاگ شما دارند و این وظیفه شماست که این انتظارات را بدون هیچ سوالی برآورده کنید .هم چنین هنگامی که به طور مداوم محتوای جدیدی را منتشر میکنید , پتانسیل بیشتری برای جذب ترافیک وب سایتهای ارتباط جمعی به وبلاگ خود دارید .
هر پست جدید وبلاگ دری را باز میکند که بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما میآورند .
این افراد در حال حاضر علاقمند به چیزی هستند که شما درباره آن مینویسید , بنابراین تبدیل آنها به مشتریان بسیار سادهتر و کارآمدتر خواهد بود .سعی کنید تا جایی که ممکن است ایدههای پست داشته باشید و فهرستی از موضوعات مربوط به وبلاگ خود تهیه کنید . این کار همچنین به شما کمک میکند محتوای وبلاگ بیشتری را براساس یک دوره مشخص منتشر کنید .
با توجه به تحقیقی که توسط شرکت کنندگان انجام شد , شرکتهایی که بیش از ۱۲ پست بلاگ در هر ماه منتشر میکنند, در مقایسه با کسانی که فقط در هر ماه پستهای الکترونیکی خود را منتشر میکنند , پیشتاز هستند .
این به این معنا نیست که شما اجازه دارید محتوای بد را فقط به خاطر رسیدن به تارگت تعداد انتشار ، منتشر کنید . سطحی از ثبات را انتخاب کنید که با آن راحت هستید و به آن پایبند باشید . با انتظارات خوانندگان خود زندگی کنید ، آنها را وادار کنید به شما اعتماد کنند .
در اینجا سه روش واقعی وجود دارد که وبلاگ نویسی پیوسته میتواند به شما کمک کند تا فروش بیشتری داشته باشید :
خوانندگان را وفادار نگه دارید
از آنجا که افراد یک حوزه توجه زودگذر دارند ، شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که نامنظم باشید . اگر برای مدت طولانی از وبلاگ خود ناپدید شوید ، خوانندگان تان ادامه خواهند داد . که میتواند تاثیری بر فروش شما داشته باشد . غیبت طولانی میتواند منجر به از دست دادن خواننده و وفاداری آنها شود . به خاطر داشته باشید که خوانندگان وفادار اغلب با مشتریان وفادار ارتباط مستقیم دارند .
قدرت خود را افزایش دهید :
دلیلی وجود دارد که چرا مردم محصولات توصیهشده توسط یک مرجع را میخرند . ساختن یک قدرت مستلزم زمان و تلاش است ، که مردم به آن احترام میگذارند . شما نمیتوانید قدرت را از قفسه فروشگاه بخرید . انتشار محتوای بزرگ به طور مداوم باعث میشود که شما در جایگاه خود به قدرت برسید ، که ممکن است منجر به فروش بیشتر در دراز مدت شود .
گوگل را خوشحال کنید
ترافیک موتور جستجو برای هر وبلاگ امر بسیار مهمی است . زمانی که شما به طور مداوم محتوای جدید را منتشر میکنید ، گوگل به شما در مورد سایتهای دیگری که در جبهه محتوا چندان تازگی ندارند ، کمک میکند . با به روز رسانی های منظم ، شما تنها خوانندگان معمولی ندارید که زمان بیشتری را در سایت شما صرف میکنند ، بلکه گوگل ترافیک بیشتر SEO را که به معنی افزایش آگاهی بیشتر برای محصولات شما است و منجر به فروش بیشتر می شود را در اختیارتان قرار می دهد .
#۳ : کلمات کلیدی در پست
گوگل ، بلاگ ها را دوست دارد زیرا آنها به طور مداوم به روز شده و برای خوانندگان ارزش ثابتی قائل هستند . به همین دلیل یکی از بزرگترین مزایای وبلاگ نویسی این است که میتواند به شما کمک کند ترافیک موتور جستجوگر مورد نظر را تولید کنید که میتواند به فروش تبدیل شود .
اما به منظور افزایش شانس شما برای بهبود موقعیت خود در صفحات نتیجه موتور جستجوی گوگل ، باید بر روی کلیدواژه های دم دراز تمرکز کنید که کاربردی و هدفمند هستند . به طور طبیعی کلمات کلیدی دم دراز را با هم ترکیب کنید ، ترافیک ارگانیک را روز به روز به سایت خود منتقل کنید .
حتی اگر این عبارتهای کلمه کلیدی ۳ یا ۴ کلمه کلیدی ندارند ، میتوانند به شما کمک کنند که به طور جمعی ترافیک بزرگی ایجاد کنید . عبارتهای کلیدی کلمه کلیدی برای حدود ۷۰ % از ترافیک حجم جستجو تاثیرگذار هستند .
SEO کلمات طولانی
کلمات کلیدی ( به عنوان مثال ، خرید ) ممکن است جذاب به نظر برسد چون آنها مرتبا ً جستجو میشوند ، بنابراین رتبهبندی آنها میتواند ترافیک بزرگی را به سایت شما ارسال کند . اما مشکل این است که این کلمات کلیدی خیلی رقابتی هستند و شانس شما برای حضور در اولین صفحه گوگل را کاهش میدهد .
با این حال , اگر شما به دنبال کلمات کلیدی دم دراز ( مثلا , افزایش فروش با بازاریابی ایمیلی ) بروید , ممکن است بتوانید به سرعت و به راحتی به صفحه اول گوگل بیایید . البته این به این معنا نیست که شما میتوانید محتوای ضعیف و بی کیفیت را ایجاد کنید . قوانین معمول SEO حتی برای کلمات کلیدی دم دراز نیز بکار میرود .
اغلب نامهای تجاری بزرگ از بهینهسازی برای کلمات کلیدی دم دراز جلوگیری میکنند . که باعث ایجاد فضای باز برای کسب و کارهای کوچک میشود که میخواهند ترافیک هدفمند و بالا را ایجاد کنند . از آنجا که بسیاری از این کلمات کلیدی نتیجه سرچ خریدار هستند ، آنها میتوانند منجر به فروش بیشتر شوند .
کلمات کلیدی خریدار
اغلب برند های بزرگ در هر صنعت میخواهند بر روی کلیدواژه هایی که ترافیک زیادی ایجاد میکنند تمرکز کنند . آنها اهمیتی نمیدهند که این مورد هدف بزرگی است . آنها تنها نمیتوانند زمان و منابع خود را صرف بهینهسازی کلمات کلیدی کنند که حجم جستجوی کوچکتری دارند .حالا ، دلیل این که این برندها به دنبال کلمات کلیدی دشوارتر هستند این است که آنها بودجه مورد نیاز را دارند .کسب و کارهای کوچک مثل خود شما که روی یک بودجه کم کار میکنند نمیتوانند ریسک یکسانی داشته باشند. به همین دلیل است که کلمات کلیدی دمبلند را هدف قرار میدهد که در مقایسه با کلمات کلیدی با ترافیک بالا راحتتر است .
انتخاب کلمات کلیدی طولانیتر حتی اگر ترافیک کمی داشته باشد ، حرکت بسیار هوشمندانه تری است . از آنجا که شما هدف خود را برای دستیابی به سایر انواع کلید واژه را نهایی خواهید کرد و این به خودی خود به شما کمک خواهد کرد که ترافیک ثابتی را در طولانیمدت داشته باشید .بنابراین اگر شما محتوای وبلاگ خود را در اطراف کلمات کلیدی دم طولانی ایجاد نکردهاید ، شروع به انجام این کار کنید . شما نه تنها نتایج را زودتر خواهید دید ، بلکه تعداد فروش بالاتری نیز تجربه خواهید کرد .
#۴ : اضافه کردن اطلاعات تماس مربوطه
هر پست ارزشگرا جدید وبلاگ ، چیز مفیدی را برای ارائه به خوانندگان تان دارد . که به شما کمک میکند به خوانندگان خود اعتماد کنید ، پست خود را منتشر کنید . بنابراین به نوعی ، شما تنها یک پایه برای فروش بیشتر ایجاد میکنید و آن را آهسته و ثابت نگه می دارید .با این حال ، نوشتن محتوای وبلاگ بزرگ یک نیمه از این معادله است . نیمه دیگر در واقع خوانندگان را به مشتریان تبدیل میکند .و بهترین راه برای انجام این کار ، این است که خوانندگان خود را با دست بگیرید و آنها را وادار به کلیک روی پیشنهاد خود کنید . آنها به تو اعتماد کردهاند . پس حالا باید مسیر را به آنها نشان دهید و امیدوارانه سود ببرید .
این قطعا ً به این معنا نیست که پست وبلاگ شما باید شروع به تقلید از صفحه فروش شما کند . در عوض ، باید به عنوان یک پل بین صفحه فروش خود و مشتری احتمالی شما عمل کند . فرآیند را آموزش دهید و ساده سازی کنید تا در فرم ها ثبتنام کنند و بعد آنها را با کمک یک تماس به طرف پیشنهاد خود هدایت کنید .
#۵ : محصول در بین محتوا
اگر در هر زمان , یک پست وبلاگ ایجاد کنید که به طور مستقیم به محصول یا سرویس شما مربوط باشد , باید آن را معرفی کنید .ایده این است که محصول یا سرویس خود را به عنوان راهحل ایدهآل , بدون تابلو شدن , پیشنهاد کنید . ذکر یک محصول در پست وبلاگ شما برای فروش نیست , بلکه مربوط به کمک است. اینکار باعث افزودن یک مرجع به محصول شما می شود و ارزش را پست بلاگ را بالا می برد .
تلاش نکنید از وبلاگ خود یک بوق درست کنید . که اگر این کار را بکنید آن را در حد یک ابزار فروش بی ارزش پایین آورده اید .دقت کنید محصول خود را ماهرانه در بافت وبلاگ خود قرار دهید . شما تنها میتوانید محصول یا سرویس خود را به این شکل بفروشید .به عنوان مثال , اگر شما یک ابزار بهرهوری اداره را میفروشید و یک پست وبلاگ درباره ” گرفتن کار بیشتر در اداره ” ایجاد میکنید , باید بتوانید محصول نرمافزاری خود را در این پست معرفی کنید . چون این تنها به فروش مربوط نیست , بلکه برای مخاطب هدف نیز مفید است .
سعی کنید تعداد دفعاتی که نام محصول را در پست خود ذکر میکنید ، محدود کنید . افراط بیش از حد ممکن است تلاشهای بازاریابی شما را نشان مخاطب دهد که دقیقا ً همان چیزی است که شما سعی دارید از آن اجتناب کنید .به یاد داشته باشید که هدف شما در اینجا کمک به مردم برای کشف محصولات / خدمات به صورت ارگانیک است . حتی کمی فروش سخت احتمالا ً نتیجه معکوس دارد , بنابراین ما پیشنهاد میکنیم که از آن اجتناب کنید .
جمع بندی
اگر با استفاده از این نکات شروع به وبلاگ نویسی نکنید , قطعا ً در گذشته خواهید بود . اگر میخواهید نتیجه این نکات را در عمل واقعا ببینید , فقط یک سفر کوتاه از طریق وبلاگ خود انجام دهید ، بعد شما میتوانید خودتان تجربه کنید .