پروژه جدید با command در فلاتر

تعداد بازدید ها : 1,138 بازدید
 پروژه جدید با command در فلاتر

در صورتی که در سیستم شما فلاتر به درستی نصب و تنظیم شده باشد با درج دستور flutter در command prompt  باید اطلاعات زیادی در رابطه با flutter دریافت نمایید . همچنین درج دستور flutter -h راهنمای کاملی از تمامی دستورات و فرامین flutter به شما نمایش می دهد :

پروژه جدید با Command در فلاتر

دستوری که مد نظر ماست و جهت ایجاد پروژه جدید باید استفاده کنیم ، flutter create می باشد . جهت استفاده از این دستور کامندپرامپت را به آدرس دسکتاپ هدایت نمایید ( توسط دستور cd ) و سپس دستور زیر را در آن وارد نموده و کلید اینتر را بفشارید ( اتصال به اینترنت و در حال اجرا بودن فیلتر شکن الزامی است ) :

پروژه جدید با Command در فلاتر

در این مثال نام پروژه جدید ما new_myapp می باشد . پس از اجرای دستور فوق فلاتر نسبت به ایجاد یک پروژه جدید فلاتری اقدام و در مسیر دسکتاپ سیستم شما یک پوشه با نام پروژه ایجاد و فایل های مورد نیاز را در آن قرار می دهد :

پروژه جدید با Command در فلاتر

همانطور که در تصویر بالا نیز مشخص است ، فلاتر پس از ایجاد پروژه جدید یکبار دستور flutter doctor را نیز فراخوانی و صحت عملیات نصب فلاتر ، دارت و شبیه ساز را مورد بررسی قرار داده است ( در سیستم من در لحظه ایجاد پروژه شبیه ساز MEmu نصب و در حال اجرا بوده است ) .

هم اکنون شما می توانید با دستور  cd new_myapp به داخل پوشه مربوط به پروژه وارد شده و سپس با دستور flutter run اپلیکیشن را اجرا نمایید .

پروژه جدید با Command در فلاتر

همانطور که در تصویر نیز قابل مشاهده است ، فلاتر پروژه جدید ما را در محیط شبیه ساز اجرا کرده است و یک راهنمای کار را نیز نمایش داده است :

می خوانم   ویجت TextField
r اجرای سریع (hot reload)
R اجرای مجدد (rebuild)
h راهنما (help)
d جدا کردن (detach)
q خروج (quit)

در صورتی که شما مایل به اجرای اندروید استودیو نیستید ، می توانید با مراجعه به پوشه lib در مسیر پروژه و باز کردن فایل main.dart در محیط یک ویرایشگر متن ، نسبت به درج دستورات خود و مشاهده نتیجه خروجی آن ، به این روش ، اقدام نمایید . البته در این حالت خبری از راهنمای هوشمند (intelligent) نیست و شما باید تمام دستورات را خودتان و بدون غلط املایی درج نمایید .

امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد .

محمدمجتبی جوارشکیان

محمدمجتبی جوارشکیان

من محمدمجتبی جوارشکیان ، کارشناس IT و فعال اجتماعی هستم و در حوزه معماری ، طراحی ، تحلیل گری ، مدلسازی و توسعه ی محیط های نرم افزاری فعالیت دارم . بسیار خوشحال می شوم من را از انتقادات ، پیشنهادات و نظرات خود مطلع فرمایید . آدرس ایمیل : info@javareshkian.ir

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 1 =