۱۰ نکته طراحی خلاقانه برای شبکه های اجتماعی

تعداد بازدید ها : 1,317 بازدید
 ۱۰ نکته طراحی خلاقانه برای شبکه های اجتماعی

۱۰ نکته طراحی خلاقانه برای شبکه های اجتماعی

شما هر روز در معرض تبلیغات مختلف قرار می گیرید . چه در حال عبور از یک خیابان چشمتان به  یک بیلبورد بیوفتد ، یا در حال گشتن در یک مجله ، تماشای تلویزیون و یا گشتن در وب تبلیغات گوناگونی را مشاهده می کنید . ما تبلیغات را همه جا می‌بینیم . اما آیا کدامیک از آنها را به خاطر دارید ؟ آیا به یاد دارید که این آگهی را در یک صفحه وب سایت دیده اید یا تلویزیون و یا یک بیلبورد؟
اگر طرح تبلیغاتی توجه شما را جلب نکند ، احتمالا ً آن را به خاطر نخواهید داشت . بهترین کاری که باید برای برند خود انجام دهید این است که محتوایی ایجاد کنید که نه تنها برجسته باشد بلکه به صورت تصویری به یاد ماندنی در ذهن مخاطب نقش ببندد . و بهترین راه برای این کار چیست؟

۱۰ نکته طراحی خلاقانه برای شبکه های اجتماعی

بیایید در این ۱۰ نکته طراحی گرافیکی خلاقانه برای رسانه‌های اجتماعی بررسی کنیم تا مطمئن شویم که محتوای شبکه های ارتباط جمعی شما نه تنها جذاب است بلکه شامل تمام عناصر برای ایجاد تاثیرات پایدار است .

۱- هدف خود را پیدا کنید 

اولین و مهم‌ترین نکات طراحی گرافیکی در هنگام ایجاد محتوا شبکه های ارتباط جمعی این است که شما باید یک هدف داشته باشید . ایجاد یک هدف ، اساس ایجاد طرح شما برای محتوا شبکه های ارتباط جمعی شما خواهد بود .

پس باید داستانی از آن بسازید .

با پرسیدن چند سوال شروع کنید :

هدف من برای این پست چیست ؟
آیا من سعی دارم فروش را هدایت کنم ؟
آیا می‌خواهم ترافیک را به وب سایت خود افزایش دهم ؟
آیا من سعی دارم تعهد خود را در صفحه افزایش دهم ؟
در حالی که از این سوالات را از خود می کنید ، مخاطب هدف خود را تعیین کنید . دقت کنید که بدانید مخاطبین تان چه کسانی هستند . درباره رقبای خود و مخاطب هدف ایده‌آل خود تحقیق کنید .

در زیر برخی از نکات تحقیقاتی در مورد هدف قرار دادن مخاطب تان آورده شده‌است :
آن‌ها که هستند ؟
آن‌ها از کدام platforms استفاده می‌کنند ؟
آیا آن‌ها کاربران دسکتاپ یا کاربران تلفن همراه هستند ؟
چه پیامی را می‌خواهم منتقل کنم ؟
من از بینندگان می‌خواهم که چه چیزی را احساس کنند و چه کاری از آن‌ها می‌خواهم که در مورد آن انجام دهند ؟
آن‌ها چه دوست دارند / چه کسی آن‌ها را دنبال می‌کند ؟
آن‌ها به چه چیزی علاقه دارند ؟
زمانی که مخاطبین خود را شناختید ، هدف پست خود را مشخص کنید . ” چرا ” هدف برای ایجاد گرافیک رسانه‌های اجتماعی ، اولین و مهم‌ترین گام در این فرآیند است . همه چیز بعد از این طوری انتخاب می‌شود تا این هدف را منعکس کند .همچنین خوب است توجه داشته باشید که در حالی که اهداف مهم هستند ، اهداف بسیار زیادی می‌توانند باعث ایجاد یک گرافیک شلوغ شوند . بیش از حد متن ، تصاویر و فونت‌ها می‌توانند به سرعت مخاطبین را خسته کنند .

۲- رنگ

انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین بخش هر طراحی است . آنها به تنظیم یک حالت کمک می‌کنند ، فضایی ایجاد می‌کنند و حتی می‌توانند به حافظه سپرده شوند . هر رنگ دارای معنا و روان‌شناسی است ، پیدا کردن یک الگوی رنگ که احساسی را منتقل ‌کند که شما می‌خواهید در مخاطبین شما با دیدن ایجاد شود کار سختی نیست .
شما می‌خواهید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که بازتابی از موقعیت برند شما باشد ،و شما می‌توانید برای شروع کار از دو تا سه رنگ اصلی استفاده کنید . پیدا کردن موضوع رنگ تان برای موفقیت یک طرح مهم است .  هدف را به یاد می‌آورید ؟ خوب دانستن این که استفاده از کدام رنگ‌های در رسانه‌های اجتماعی شما مفید خواهد بود ، و مخاطبین شما را درمسیر داستان راحت تر هدایت مهم است.
رنگ نیز برای ایجاد کنتراست و توازن در گرافیک رسانه‌های اجتماعی تان ضروری است . زمانی که رنگ‌ها به اندازه کافی کنتراست را ایجاد نمی‌کنند ، به نظر می‌رسد که به یکدیگر ریخته می‌شوند و یا زمانی که بیش از حد کنتراست داشته باشند ، می‌توانند باعث ارتعاش بصری شوند .

زمانی که رنگ های خود را انتخاب کردید ، مطمئن شوید که از رنگ‌های یکسانی در پست‌های خود استفاده می‌کنید . کدهای همه رنگ ها را یادداشت کنید تا رنگ دقیقی داشته باشید . آخرین چیزی که شما می‌خواهید این است که یک سایه یا دو رنگ بردارید ( مگر اینکه تعمدی باشد ) . یک تک‌رنگ ) . شما می‌توانید رنگ دقیق یک تصویر را با استفاده از هر ابزار picker رنگ پیدا کنید ، که یک کد شش رقمی به شما می‌دهد که یک رنگ دقیق را بر روی فرمان رنگ مشخص می‌کند .
رنگ نقش مهمی در خروجی نهایی طرح کلی رسانه اجتماعی شما ایفا می‌کند . همان طور که ذکر شد ، رنگ بر روانشناسی فرد ، عواطف و واکنش‌های یک فرد تاثیر می‌گذارد . در نتیجه مهم است که نوع مناسب الگوی رنگ را انتخاب کنید که نوع درست واکنش‌ها را در مخاطبین خود ایجاد کنید .
۳- متن

نباید با تایپوگرافی اشتباه گرفته شود ( که بعدا ً به آن خواهیم رسید ) . متن یک توالی کلمات است در حالی که تایپوگرافی جز بصری کلمه نوشتاری است . حالا که ما این را توضیح دادیم ، اجازه دهید به این نتیجه برسیم که چرا متن مهم است .
به عنوان یک صاحب کسب و کار، ما می‌دانیم که هر برند شبیه نوزادتان است . شما می‌خواهید آن را به همه نشان دهید . حتی ممکن است احساس کنید که باید از هر کلمه‌ای که می‌توانید برای توضیح نام تجاری خود استفاده کنید و اینکه چرا اینقدر عالی هستید . با این حال ، هنگام ایجاد طرح‌های گرافیکی رسانه‌های اجتماعی ، شما می‌خواهید از ازدحام بیش از حد تصویر کم کنید  .
ما می‌دانیم که کلمات قدرتمند هستند . آخرین چیزی که شما می‌خواهید این است که مخاطبین شما احساس درماندگی کنند . می توانید ازخطوط بین متن های خود بهره ببرید ، این خطوط به ایجاد نظم در تصویر کلی کمک خواهند کرد . شما می‌توانید از خطوط در اطراف بلوک‌های متن استفاده کنید . آن‌ها همچنین می‌توانند به عنوان یک جداکننده برای هر تصویر استفاده شوند . انجام این کار ، حس هماهنگی در طراحی شما را ایجاد خواهد کرد .

هدف از گرافیک رسانه‌های اجتماعی این است که پیام خود را به همان سادگی که می‌توانید ارسال کنید .

یکی از مهم‌ترین نکات طراحی گرافیکی این است که اطمینان حاصل کنید که خواندن متن تان آسان است .

به احتمال زیاد سهم بزرگی از دیده شدن محتوا شما در تلفن همراه خواهد بود . زمانی که اندازه قلم خود را انتخاب می‌کنید در ذهن داشته باشید . خوانایی متن عمدتا ً به رنگ و اندازه آن بستگی دارد . بازگشت به رنگ ، استفاده از یک فونت رنگ روشن با یک پس‌زمینه تاریک و برعکس خوب است . بهتر است از کنتراست برای برجسته‌تر کردن متن استفاده کنیم .

۴٫ تایپوگرافی

واضح است که تایپوگرافی یک هنر است . انتخاب یک قلم کامل برای همسو کردن با تصاویر می‌تواند دشوار باشد ، اما زمانی که درست انجام شود ، می‌تواند گرافیکی شما را به سمت زندگی بکشاند ! مانند پالت رنگ خود ، انتخاب یک فونت شخصیت برند شما را منعکس می کند . فقط به دوتا سه فونت حداکثر نیاز دارید . چیزی بیش از این باعث می شود مخاطبین شما گیج شوند و پیام شما گم خواهد شد . شما می‌خواهید که مشتریان شما قادر به دیدن یک تصویر گرافیکی باشند و بدانند که حتی اگر لوگو روی آن نباشد ، این کار مال شماست و امضا شما روی آن خواهد بود  .
زمانی که قلم خود را انتخاب می‌کنید ، مطمئن شوید که پیام شما را منتقل می کند و نشان تجاری شما را منعکس می‌کند . فونت شما تاثیر دارد بر این که طراحی شما چگونه تفسیر می‌شود و پیغامی که برند شما ارسال می‌کند . مانند رنگ ، تایپوگرافی می‌تواند حالات و احساسات و گاهی حتی قدرتمندتر از رنگ باشد . پس وقتی یک فونت را انتخاب کنید ، عاقلانه انتخاب کنید .

برخی نکات هنگام استفاده از فونت‌ها :

  • اطمینان حاصل کنید که فونت‌های بسیار زیادی استفاده نمی‌کنید چون چشم برای اسکن کردن فونت‌های مختلف سخت است .
  •  از یک قلم استفاده کنید که دارای یک انتخاب از نسخه‌های ، مانند ایتالیک ، پررنگ ، متراکم ، و ect باشد .
  •  چه یک فونت sans را انتخاب کنید یا یک فونت serif ، مطمئن شوید که مخاطبین شما در نهایت می‌توانند پیام شما را بخوانند .

۵. کنتراست خوب

فضای منفی ( که به فضای سفید نیز منسوب است ) راهی خوب برای برجسته‌تر کردن تصویر شما است . کنتراست چشم را به طرف خود جذب می‌کند و می‌تواند با قلم ، رنگ‌ها ، alignment ، اندازه و … اعمال شود .
یک راه ساده برای اجرای کنتراست در طراحی گرافیکی شما استفاده از رنگ‌ها است .
برای مثال ، من از یک لوگوی سفید با یک رنگ تیره متضاد استفاده کردم که محتوا را هم قابل خواندن و هم از نظر بصری جذاب می‌ساخت . تعادل مناسب می‌تواند هر گونه طراحی گرافیک رسانه‌های اجتماعی به سمت فروش نزدیک کند !
متن همچنین بخش مهمی از کنتراست است . انتخاب اندازه‌های متنی همان طور که در بالا ذکر شد ، به ایجاد پاپ گرافیکی کمک خواهد کرد . ایجاد یک طرح جریان با کلمات اطراف با فضای سفید اجازه تنفس را می‌دهد . استفاده از فضا در اطراف متن ، اشکال و دیگر عناصر طراحی باعث می شود تا خواندن  آسان‌تر باشد و همچنین توجه بیشتری نسبت به طراحی به هم ریخته را به خود جلب کند .

یک قاعده خوب این است که اگر یک پس‌زمینه رنگ روشن داشته باشید ، باید از یک فونت تاریک استفاده کنید ( و بالعکس ) .

۶. هویت بصری  از نام تجاری خود در طراحی استفاده کنید.

توجه خود را بر هویت برند و نحوه استفاده از مارک تجاری برای ارتقا داستان تان متمرکز کنید .به طور متوسط ۷ بار دیدن و یا شنیدن نام تجاری تان برای کسی که آن را تشخیص دهد طول می‌کشد . این بدان معنی است که ثبات و تکرار عناصر نام تجاری مثل لوگو ، رنگ‌ها و فونت‌های ضروری است .
دقت کنید که logo را در هر تصویر بگنجانید اما به یاد داشته باشید که تا کنون چه چیزهایی یاد گرفته‌ایم . بسیار عالی است که لوگو را در عکس‌های خود بگنجانید چون می‌خواهید مردم آن را با برند شما مرتبط کنند ، اما توجه داشته باشید اقراق آمیز نباشد .
نکته: ایجاد طرح‌های گرافیکی برای محتوا شبکه های ارتباط جمعی نه تنها گفتن یک داستان بلکه جذب مخاطب و سپس هدایت آن‌ها به وب سایت تان است . پس اگر گرافیکی شما نام گذاری نداشته باشد ، تمام تلاش بی‌اثر می‌شود . لازم نیست بزرگ و شجاع باشید ، فقط برای اینکه به مردم اجازه دهید بدانند که از کجا آمده‌اید .

۷. سازگاری

اگر محتوا شما یکپارچه باشد و سازگاری داشته باشد مخاطبین احساس ارتباط می‌کنند و مخاطبین شما درک روشنی از برند شما را تشکیل خواهند داد و این پیام روشن است . با این حال ، اگر محتوای شما پراکنده و تصادفی به نظر برسد ، ممکن است حضار احساس سردرگمی کنند و برند، یا پیام شما را درک نکنند .
زمانی که هدف خود را زودتر مشخص کردید ، به شما در برابر نگاه ثابت کمک خواهد کرد . دادن شانس به followers به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت شما را به رسمیت بشناسند . دقت کنید که تمام مطالبی که ایجاد می‌کنید با برند شما سازگار باشد . همیشه ارسال محتوا به همان سبک می‌تواند در مرور زمان چالش برانگیز باشد اما باعث ایجاد هویت برند قوی شما می شود که  آن را ارزشمند خواهد ساخت .
زمانی که سازگاری با ثبات را حفظ کنید اطمینان حاصل کنید که تمام طراحی‌های شما یکپارچه و منسجم هستند . این عناصر سازگار ، هر پست را به هم متصل می‌کنند و برند شما را به راحتی قابل‌تشخیص می‌سازند .
یک راه ساده برای حفظ سازگاری این است که زمان را صرف ایجاد الگو برای نقل‌قول‌های سریع ، آگهی‌های ، تبلیغات و یا فروش بکنید . این کار باعث می‌شود که شما و تیم تان به سرعت محتوا آماده کنید .
مهم‌ترین چیزی که باید از این نکات طراحی گرافیکی چشم‌پوشی کرد این است که باید انسجام وجود داشته باشد تا پیروان شما یک سبک / نوع خاص را با شما مرتبط کنند . ایده سازگاری این است که مهم نیست که مخاطب شما چه جایگاهی دارد ، آن‌ها به سرعت قادر خواهند بود بگویند که یک گرافیک با برند شما مرتبط است .

۸. خط‌مشی رسانه را بشناسید

هر رسانه دارای مخاطبین خاص خود می باشد و دارای استاندارد های تولیدمحتوا است که باید شما رعایت کنید من در زیر ۵ پلتفرم محبوب را لیست کردم :

Facebook

  • مناسب برای انتشار مقالات و تبلیغات
  • Sizing: 852 x 315 cover photo; 180 x 180 profile picture; ۱,۲۰۰ x 630 regular shared post

Instagram

  • مناسب انتشار عکس نوشته و ویدئو های آموزشی و تبلیغاتی
  • Sizing: 1080 x 1080 post; 1080 x 1920 stories; 1080 x 1350 portrait; 1080 x 566 landscape; ۱۱۰ x 110 pixels profile picture.

Twitter

  • مناسب حضور برای افراد مشهور
  • Sizing: 1500 x 500 header photo; 400 x 400 profile picture; 900 x 512 post

Pinterest

  • برای الهام گرفتن ایده های جدید، کسانی که به دنبال محصولات جدید هستند
  • Sizing: 600 x 1260 pins; ۱۶۵ x 165 profile image

LinkedIn

  • عالی برای شبکه سازی و رشد کسب و کار
  • ۱۵۸۴ x 396 banner image, 400 x 400 company profile picture

توجه کنید که هرکدام از پلتفرم ها دارای مخاطبین خاص خود هست و سبک انتشار و عرضه محتوای متفاوتی دارد و ابعاد انتشار طرح های گرافیکی را هم باید مد نظر قرار دهید . ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد , اما برای شروع می توانید از یک پلتفرم استفاده کنید  .

۹. خلاقیت

چه شما باور کنید و چه نه ، خلاقیت در همه معجزه می‌کند . خلاق بودن در هنگام ایجاد یا ادغام محتوای خود نه تنها به شما کمک می‌کند برند و مخاطبین را به هم متصل کنید ، بلکه باعث می‌شود که شرکت شما از بقیه برجسته‌تر باشد .زمانی که مطالب شبکه های ارتباط جمعی خود را ارسال می‌کنید ، تنوعی ایجاد کنید . انواع مختلفی از گرافیک وجود دارد که می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید .
در ذهن داشته باشید که صفحات شبکه های ارتباط جمعی که جذاب هستند به احتمال زیاد به اشتراک گذاشته می شوند و در نهایت تعامل را افزایش می دهند . بنابراین ، آن آزادی خلاقانه را که در درون خود نگه داشته‌اید را تمرین کنید ، سپس اطمینان حاصل کنید که طراحی‌های شما با نام تجاری شما سازگار هستند و محصولات و جامعه خود را به به درستی هدف قرار می دهند .
به یاد داشته باشید که مهم‌ترین ویژگی در طراحی شما مهم‌ترین قسمت پیام خواهد بود . بنابراین این نکات طراحی گرافیکی را به کار بگیرید و کمی رنگ و یا مقیاس را به گرافیکتان اضافه کنید تا ببینید چطور آن را تغییر می‌دهد و چه چیزی ابتدا توجه را جلب می‌کند.
همیشه خارج از کادر فکر کنید ، آزمایش کنید و انواع مختلف فونت و تصاویر را ترکیب کنید و ببینید که چه می شود . سعی کنید از طرح‌هایی که با سبک شما همخوانی ندارند اجتناب کنید و از تقلید کردن پرهیز کنید، علامت شخصی خود را بر روی کار خود بگذارید .

۱۰. آن را ساده نگه دارید

توجه کنید که قشنگ ترین طرح در واقع ساده ترین طرح است  .

1+
می خوانم   چگونه تقویم بازاریابی محتوایی ایجاد کنیم ؟
دانیال فخر

دانیال فخر

دانیال فخر هستم کارشناس دیجیتال مارکتینگ و علاقه مند به وردپرس امیدوارم آموزش هایی که قرار میدم باعث رشد شما بشه :)

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 8 =